جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۸۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲

دسترسی رایگان به دوچرخه در تمامی مناطق تهران

معاون شهردار تهران گفت: تا پایان امسال دسترسی به دوچرخه رایگان در تمامی مناطق پایتخت فراهم می شود.
به گزارش شهر، سید جعفر تشکری هاشمی اظهار داشت: کارهای مقدماتی همانند خرید دوچرخه و انعقاد قراردادهای لازم برای احداث خانه های دوچرخه در 3 منطقه شهر تهران انجام شده و در تلاشیم تا پایان ماه آتی شرایطی را فراهم سازیم که دوچرخه در سطح مناطق 22 گانه شهر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دوچرخه در تهران و دیگر شهرهای کشور طی سال های گذشته به فراموشی سپرده شده، در حالی که دوچرخه وسیله ای ارزان، ایمن و پاک است که می تواند به سلامت افراد کمک کند.

معاون شهردار تهران با تاکید براین که جایگزین کردن دوچرخه به جای خودرو کار سختی است و نیاز به اقدامات آموزشی دارد گفت: استقبال شهروندان در مجموع از دوچرخه و دوچرخه سواری خوب بوده و در حال حاضر در 19 منطقه شهرداری تهران امکان استفاده از دوچرخه  فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند برای سفرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند اظهار کرد: با توجه به شیب و جریان ترافیک و زیاد بودن مسافت ها، برای همه معابر و سفرها امکان استفاده از دوچرخه در تهران وجود ندارد اما شهروندان می توانند برای سفرهای کوتاه خود (سفرهایی از 1 تا 5 کیلومتر) و یا در مراکز تفریحی از دوچرخه استفاده کنند.

تشکری خاطرنشان کرد: برای تسهیل استفاده از دوچرخه در تهران، سیستمی پیش بینی شده که هر شهروندی که کارت هوشمند عضویت در شبکه دوچرخه سواری را اخذ کند بتواند بدون هزینه از دوچرخه استفاده کند. اخذ کارت هوشمند عضویت در این شبکه نیز تنها با ارایه کپی شناسنامه افراد صورت می گیرد. 

وی در پایان گفت: در حال حاضر حدود 6  هزار دوچرخه در سطح شهر تهران داریم که امیدواریم طی ماه های آتی این رقم به بیش از 15 هزار دوچرخه برسد و در طول سال 92 دسترسی به دوچرخه برای همه شهروندان مهیا شود.

نظر شما